Regulamin
Warunki Świadczenia Usług
1. Postanowienia ogólne
1.1. Właścicielem sklepu internetowego pod adresem www.wojnicki.pl jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki, z siedzibą w ul.Krakowska 20A,32-820 Szczurowa NIP 8691578845, REGON 852335100. (zwana dalej „Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki”).
1.2. Dane kontaktowe:
- E-mail: biuro@wojnicki.pl
- Rachunek bankowy 84 8591 0007 0100 0005 4856 0001
2. Definicje użyte w regulaminie
2.1.Sprzedawca – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki .
2.2. Przedsiębiorca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w tym Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki
2.3. Kupujący – każda pełnoletnia osoba składająca zamówienie w sklepie internetowym (zarówno Konsument, jak i osoba niebędąca Konsumentem).
2.4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.5. Reklamacja – procedura postępowania w przypadku wystąpienia wady sprzedanego towaru.
2.6. Rękojmia – procedura odpowiedzialności przedsiębiorcy za wady fizyczne lub prawne towaru sprzedanego Konsumentowi.
2.7. Towar – przedmiot dostępny w sprzedaży w sklepie internetowym.
2.8. Sklep internetowy – serwis internetowy należący do Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki za pośrednictwem którego można składać zamówienia wędlin i innych produktów mięsnych i garmażeryjnych oferowanych przez Sprzedawcę.
2.9. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, mające na celu zawarcie umowy sprzedaży towarów na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy poprzez funkcję Formularza Zamówień.
2.10. Administrator –Mariusz Wojnicki.
2.11. Formularz Zamówień – funkcja Sklepu Internetowego umożliwiająca wybór towaru i dokonanie zamówienia.
2.12. Konto użytkownika – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu Internetowego, w którym gromadzone są dane Klienta, który zarejestrował się w Serwisie zgodnie z Regulaminem.
3. INFORMACJE OGÓLNE
3.1. Niniejszy regulamin określa zasady zawarcia i realizacji umowy sprzedaży towarów dostępnych na stronie sklepu internetowego i jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej sklepu internetowego w formie umożliwiającej odtwarzanie, pozyskanie i utrwalenie jego treści.
3.2. Aby złożyć zamówienie, Kupujący musi posiadać urządzenie końcowe z dostępem do Internetu, poczty elektronicznej e-mail oraz przeglądarki internetowej.
3.3. Przed rozpoczęciem korzystania z funkcjonalności sklepu internetowego kupujący ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem.
3.4. Zawartość sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy. Składając zamówienie, Kupujący składa zaproszenie do zawarcia umowy. Umowa sprzedaży (umowa sprzedaży towarów na odległość) zostaje zawarta w momencie potwierdzenia zamówienia przez Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki , co następuje poprzez wiadomość e-mail do Kupującego.
3.5. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy i dane techniczne towarów były zgodne z rzeczywistością. Producentem towarów jest Zakład Masarski Antoni Wojnicki.
3.6. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedającym przez e-mail biuro@wojnicki.pl
3.7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym Kodeks cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta.
4. SPRZEDAŻ TOWARÓW
4.1. Wszystkie ceny towarów podane w sklepie internetowym są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich (PLN). Koszt dostawy jest doliczany do kwoty zamówienia i zależy od wybranego sposobu dostawy.
4.2. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki akceptuje następujące formy płatności:
- Przelew na rachunek bankowy Sprzedającego (Kupujący pokrywa ewentualne koszty opłaty bankowej lub pocztowej),
- Płatność online za pośrednictwem systemów PayU lub innych dostępnych na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
4.3. W przypadku wyboru opcji „przelew tradycyjny”, Kupujący powinien dokonać płatności na rachunek bankowy Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki [84 8591 0007 0100 0005 4856 0001], podając w tytule przelewu numer zamówienia. Termin płatności wynosi 3 dni robocze od złożenia zamówienia.
4.4. Towary oferowane w sklepie internetowym zawierają opis danego towaru.
4.5. Dokonanie pierwszego Zamówienia jest możliwe wyłącznie wraz z jednoczesnym założeniem Konta w sklepie internetowym.
4.6.. Dokonywanie Zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego odbywać się będzie poprzez Formularz Zamówień.
5. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
5.1. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Mariusz Wojnicki przyjmuje zamówienia elektronicznie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Aby złożyć zamówienie, Kupujący powinien dodać wybrany towar do koszyka i postępować zgodnie z instrukcjami na stronie – wypełnić Formularz Zamówień bez rejestracji lub poprzez wcześniej utworzone konto użytkownika.
5.2. Zawarcie umowy z Kupującym następuje w momencie przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, co jest potwierdzane w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia.
5.3. Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub przez system płatności elektronicznych następuje po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedającego, nie później niż 4 dni robocze po zaksięgowaniu wpłaty.
5.4. W przypadku braku towaru w magazynie, Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany i będzie miał możliwość zmiany zamówienia, zgody na dłuższy czas realizacji lub rezygnacji z zamówienia, co skutkuje zwrotem wpłaconych środków.
5.5. Kupujący powinien podać numer telefonu i adres e-mail potrzebne do potwierdzenia zamówienia. Nieprawidłowe dane mogą uniemożliwić realizację zamówienia.
5.6. W przypadku braku płatności za zamówienie po upływie 4 dni roboczych od złożenia zamówienia zamówienie uważa się za anulowane, co potwierdzi Sprzedawca wysyłając wiadomość mailową do Kupującego (odstąpienie od umowy).
6. WYSYŁKA TOWARU
6.1. Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej (np. InPost). Koszt dostawy jest naliczany zgodnie z warunkami działu „Sprzedaż towarów”.
6.2. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, Kupujący powinien sporządzić protokół szkody w obecności kuriera, zawierający dane odbiorcy i kuriera, krótki opis stanu towaru oraz niezwłocznie poinformować Sprzedającego.
6.3. Od momentu dostarczenia Kupującemu Towarów, Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za stan i przechowywanie Towarów, w szczególności za właściwe i bezpieczne mycie, obchodzenie się, przygotowanie, przechowywanie, poddanie obróbce termicznej, rozmrażanie, użytkowanie i konsumpcję Towarów.
7. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
7.1. W ramach Sklepu Internetowego, Sprzedawca świadczy następujące Usługi: a) Formularz Zamówień – usługa ta polega na udostępnieniu Kupującemu możliwości dokonania wyboru Towarów, jakie chce zakupić, podglądu wybranych Towarów oraz kosztów dostawy, skorzystanie z kuponu rabatowego, uzupełnienia danych niezbędnych do dokonania zakupu Towarów oraz dokonanie Zamówienia. b) Konto użytkownika – usługa ta polega na udostępnieniu Kupującemu Konta w Sklepie Internetowym w ramach którego będzie możliwe: 1) zarządzanie przyszłymi Zamówieniami, 2) dostęp do historii złożonych Zamówień, 3) zarządzanie danymi osobowymi podanymi podczas zakładania Konta użytkownika i uzupełnianie danych, 4) dostęp do możliwości zmiany hasła do Konta użytkownika.
7.2. Umowa o Świadczenie Usługi Formularza Zamówień zawierana jest w momencie rozpoczęcia korzystania przez Kupującego z usługi. Umowa ta ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez Kupującego Sklepu Internetowego lub złożenia Zamówienia.
7.3. Umowa o Świadczenie Usługi Konta użytkownika zawierania jest w momencie założenia przez Kupującego Konta użytkownika.Kupujący zakłada konto użytkownika przez podanie wymaganych danych oraz kliknięciu funkcjonalności Załóż konto. Po założeniu Konta, Kupujący otrzyma, na podany przez siebie adres e-mail, wiadomość zawierającą potwierdzenie założenia Konta użytkownika wraz z linkiem do ustawienia indywidualnego hasła do swojego Konta. Po ustawieniu hasła Kupujący może się zalogować do Konta użytkownika.
7.4. Umowa o Świadczenie Usługi Konta użytkownika zostaje zawarta na czas nieokreślony, a kupujący może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usługi Konta użytkownika w każdym czasie, składając Sprzedawcy oświadczenie w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub w formie mailowej na adres e-mail: biuro@wojnicki.pl . Kupujący może również samodzielnie usunąć swoje Konto użytkownika w Sklepie Internetowym.
8. REKLAMACJE/RĘKOJMIA
8.1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży. 8.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową Sprzedaży na podstawie Ustawy o Prawa Konsumenta oraz Kodeksu Cywilnego.
8.3. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Towary oraz nie świadczy usług posprzedażowych.
8.4.W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
8.5. Wszelkie reklamacje dotyczące Towarów zakupionych w Serwisie można składać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres: biuro@wojnicki.pl .
8.6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową jeżeli brak ten podstępnie zataił. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
8.7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
8.8. W ramach rękojmi Kupujący może domagać się też obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
8.9. Wszelkie reklamacje rozpatrywane będą przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
8.10. Kupujący ma także prawo złożyć reklamację na usługi świadczone przez Sprzedającego drogą elektroniczna w formie pisemnej lub mailowo na adres biuro@wojnicki.pl
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1. Wszelkie roszczenia mogące powstać w związku z korzystaniem ze sklepu Internetowego dochodzone podlegać będą prawu polskiemu.
9.2. W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo polskie, Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność w całości wobec Kupujących innych niż Konsumenci, w ramach jakiejkolwiek podstawy odpowiedzialności, w tym zaniedbania, za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania lub niemożności korzystania z Sklepu Internetowego lub Usług, nawet jeśli Sprzedawca został powiadomiony o możliwości wystąpienia takich szkód lub szkody takie są możliwe do przewidzenia. Korzystając ze Sklepu Internetowego lub Usług, Klient nie będący Konsumentem, zgadza się, iż to ograniczenie będzie miało zastosowanie do wszelkich Usług i innych materiałów, które mogą być dostępne za pośrednictwem, bądź w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego.
9.3. Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 1 września 2025 roku i Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jego zmiany po wcześniejszym poinformowaniu o tym przez zamieszczenie nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Sklepu Internetowego na co najmniej 14 dni przed planowanym wejściem w życie zmian w Regulaminie.